۲۳ خرداد ۱۳۹۰، ۸:۴۰

مشکلات کتابخانه های عمومی بستان آباد و هشترود بررسی شد

مشکلات کتابخانه های عمومی بستان آباد و هشترود بررسی شد

تبریز - خبرگزاری مهر: مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستانهای بستان آباد و هشترود در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بررسی و راه برطرف کردن آنها مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان بستان آباد در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی از اختصاص بیش از هزار و 284 متر مربع زمین برای احداث کتابخانه عمومی در روستاهای بستان آباد خبر داد.

آقاخانی ضمن ارائه گزارش کاملی از برنامه های اجرا شده در سال 89، اظهار داشت: علاوه بر اجرای برنامه فرهنگی در مناسبتهای ملی و مذهبی، پیگیری های لازم برای اهدای زمین در روستاهای بزرگ شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: در این راستا در روستای آلانق 675 مترمربع و در روستای قره بابا 609 متر مربع زمین برای احداث کتابخانه عمومی و یک باب مدرسه بلا استفاده در روستای حاج آقا برای تشکیل کتابخانه عمومی مشارکتی اختصاص داده شده است.

آقاخانی تاکید کرد: امسال علاوه بر برنامه های سال گذشته، افتتاح کتابخانه مشارکتی روستای حاج آقا، تشکیل کانونهای ادبی، ایجاد کافی نت در کتابخانه روستای تیکمه داش و توسعه کتابخانه ها به روستاهای پرجمعیت انجام خواهد شد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام تقی زاده امام جمعه موقت بستان آباد با اشاره به عدم اهدای زمین در دهستان کردکندی گفت: زمینی که برای کار خاصی وقف و بنایی در آن احداث می شود اگر از آن بنا استفاده ای نشود و بلا استفاده بماند می توان از آن برای کارهای خیر دیگری استفاده کرد.

در این جلسه مصوب شد، مبلغ چهار میلیون ریال از طرف انجمن کتابخانه های عمومی برای اتمام تعمیرات کتابخانه مشارکتی روستای حاج آقا اختصاص داده شده و شهرداری بستان آباد اقدامات لازم را برای بهسازی محوطه کتابخانه عمومی خواهران این شهرستان انجام دهد.

همچنین مصوب شد، جهت نظافت پاره وقت کتابخانه عمومی برادران اعتبار لازم از طرف انجمن مقرر شود.

ارائه خدمات مناسب در کتابخانه ها در گرو پرداخت شدن نیم درصد درآمد شهرداری است

رئیس اداره کتابخانه های عمومی هشترود نیز پرداخت سهم نیم درصد درآمدهای شهرداری به کتابخانه های عمومی را موثر خواند و خواستار دستور پرداخت باقی مانده بدهی شهرداری از سالهای 83 تا آخر 86 شد.

اکبری ادامه داد: انجام خدمات خوب و جذاب سازی کتابخانه ها در گرو پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری است و در صورتی که این درآمدی که قانون مشخص کرده وصول نشود، نمی‌توان انتظار ارائه خدمات مطلوبی را داشت.

وی، با تأکید بر اهمیت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ضرورت تشکیل جلسات، گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی و مشکلات آنها را ارائه کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی هشترود، در خصوص ساخت کتابخانه استاندارد در این شهر گفت: در صورتی که زمین مناسب رایگان در شهر به مساحت دو هزار و 200 متر مربع در اختیار این اداره قرار گیرد با تخصیص اعتبار از طرف اداره کل آمادگی ساخت آن را داریم.

در ادامه این جلسه همچنین، توکلی معاون فرماندار هشترود با بیان اینکه کتاب و کتابخانه در طول تاریخ بشریت آثار مهمی دارد اظهار داشت: زمانی جزیره العرب بادیه نشین آثاری نداشتند، حساب و کتاب و هیچ گونه آثار و اندیشه ای نیز نداشته و منتسب به ارزشهای جاهلیت بودند، اما وقتی صاحب کتاب شدند دارای عظمت شدند.

وی اضافه کرد: فرهنگ و هویت ملت ها منتسب به کتاب است، تمدن ها و پیشرفتها مدیون کتاب هستند، استفاده مناسب از منایع مکتوب موجب انتقال آثار و سرعت کارها و نبود آن باعث عقب ماندگی جامعه می شود.

توکلی با بیان اینکه مهمترین آثار تمدن یک جامعه کتاب است، تاکید کرد: مهمترین منبع  ما مسلمانان قران کریم است.

معاون فرماندار هشترود همچنین از رئیس اداره اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان بخاطر تبلیغات گسترده در شهر و اجرای برنامه طرح "کتاب من" تقدیر کرده و افزود: اطلاع رسانی به نحو احسن انجام گرفته و در این شهرستان روز به روز شاهد افزایش منابع و پیشرفت کتابخانه ها هستیم.

کد خبر 1333862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha